Az utóbbi időben előtérbe került, hogy a vállalat marketingjének egyik oldala az is, hogy milyen tapasztalatokat szerez rólunk közvetlenül egy jelentkező, aki átmegy a munkaerő kiválasztási folyamaton. Ugyanis ez az ún. kiválasztási élmény nagyban meghatározza ezeknek a személyeknek a cégünkről alkotott percepcióját, akik aztán jó vagy éppen rossz hírét keltik a vállalatnak a szakmai fórumokon, vagy éppen személyesen az ismerőseik körében. Ha pedig ez magasan képzett, esetleg hiányszakmában dolgozó jelöltek között esik meg, úgy nagy hátrány érheti a céget a munkaerőpiacon.
Érdemes tehát átvilágítani a felvételi folyamatot, és egy optimális formába hozni azt. Ennek több lépése van, melyeknek általános eleme az egyszerűség, átláthatóság és a kommunikáció magas szintje. A jelölt ugyanis szeretne gyorsan választ kapni a jelentkezésére, és a folyamat során végig képben lenni azzal, hogy áll a folyamat.
Másik kulcs elem az onboarding: jó benyomást tesz, ha végigkísérjük a jelölt útját, és az aláírás után is meggyőződünk róla, hogy megkapja a szükséges információkat és eszközöket ahhoz, hogy sikeresen integrálódjon a csapatába.